Чем кормить арахиса barotrauma
Barotrauma питомцы
Домашние питомцы в Barotrauma — дружелюбные существа, которые живут на борту подводной лодки и при уходе производят органические товары. При хорошем уходе из таких питомцев получаются уникальные предметы, которые можно использовать для различных целей.
У Питомцев есть два слота инвентаря, к которым игрок может получить доступ. В этих слотах можно хранить любые мелкие предметы, но в основном один из слотов предназначен для тега имени питомца, если игрок хочет дать ему имя. Если он умрет, тело разлетится, и все содержимое его инвентаря будет уничтожено.
Barotrauma странные яйца
Вы наверняка уже встречали странные яйца, так вот Питомцы вылупляются из этих самых странных яиц. Яйца можно купить в магазине, вы так же можете найти такие яйца на затонувших кораблях (вероятность не высокая порядка 5%) или если у вас уже есть такой питомец и он отложит яйцо. Есть четыре уникальных питомца, которые выпляются из странных яиц.
Питомцы
Питомец | Странное яйцо | Наименование питомца | Что производит |
«> |
Арахис (Peanut)
Слизеподобное существо, выделяющее слизь.
Псилотоад (Psilotoad)
Существо, похожее на помесь слизняка и жабы.
Оранжевый парень (Orange Boy)
Похож на ракообразное существо
Ктулху (Cthulhu)
Как кормить питомца в Barotrauma
Каждому питомцу нужно есть, чтобы утолить голод, который увеличивается на 0,03% каждую секунду. При 30% голоде домашние животные становятся голодными, и над их головой появляется значок голода , уведомляющий команду о том, что питомца нужно кормить. Игрок может накормить их, бросив на пол подходящую еду, рядом с питомцем и он немедленно ее съест. Питомец перестает потреблять пищу, когда голод ниже 30%.
Для каждого питомца есть своя диета которая в разной степени утоляет их голод и дает им счастье. Для питомцев есть параметры утоления голода и счастья. Они у всех одинаковые, кроме Ктулху, аппетит у него чрезмерный:
Фарминг с питомца
Игра с питомцами увеличивает их счастье, чем счастливее питомец тем более он продуктивен на выработку тех элементов на которые он способен. С питомцами можно играть раз в 6 секунд. Кормление домашних животных также немного повысит их Счастье.
Счастье питомцев уменьшается на 0,016% каждую секунду, и его можно увеличить, если его накормить или с ним поиграть. Когда счастье на высоком уровне, а голод ниже 30%, над его головой появится значок счастья . Но если счастье достаточно низкое, независимо от уровня голода, вместо него появится значок грусти
.
При уровне счастья 50% и выше питомец начинает производить полезные ресурсы, обычно это кучка какашек, но на подлодке все идет в дело и не забываем что эту кучу можно разложить на углерод. Ну или покидаться говном, что может быть веселее))
При уровне счастья 80% и выше существует вероятность 15%, что он откладывает Странное яйцо, которое можно разобрать на материалы или использовать для вылупления еще одного питомца.
Чем кормить арахиса barotrauma
Last updated for version: 0.12.0.3
Current game version: 0.15.13.0
Pets are friendly Creatures that live aboard the Submarine and when taken care of, produce organic goods.
Pets produce unique items when well taken care of, which are useful for various purposes.
Contents
Species
There are four unique Pets:
Mechanics
Pets are hatched from Strange Egg s, which are purchasable in Store, found rarely in wrecks (5%), or laid by their respective Pet. The
Saline can be put inside the Egg, which causes it to hatch immediately.
Pets generally cannot interact with anything but only wander aimlessly through the hulls while occasionally making idle noises and require attentive care from the crew every now and then. They do not require air to breathe nor get crushed by high pressure when deep underwater. However, they are fragile, unarmored, and non-aggressive as they are easily killed and will flee when severely injured.
Pets have two needs: Happiness, which decreases overtime, and Hunger, which increases gradually.
Sufficiently happy and fed pets will produce non-poop products, and at extremely high happiness will sometimes lay eggs. Better fed and happier pets will produce items more frequently.
Hunger
Feeding pets reduces their Hunger and slightly increase Happiness. There are three types of Pet Food that can be fed to Pets: type 1, type 2, and type 3. Each species of Pets can only consume a specific type of Pet Food.
Pets will also eat the dead when hungry.
Food Item | Pets | |||
---|---|---|---|---|
All | ||||
Peanut | — | |||
— | Psilotoad | Cthulhu | — | |
— | Orange Boy | |||
Happiness
Playing with Pets will increase their Happiness. Pets can be played with once every 6 seconds.
Feeding pets will also slightly increase their Happiness.
Produce
Pets periodically produce goods that can be used, deconstructed, or sold. They produce more often the happier and better fed they are.
Barotrauma Wiki
This wiki is currently outdated in places. For recent updates, check out the new official Barotrauma wiki, hosted by developers at https://barotraumagame.com/wiki!
Last updated for unknown version
Current game version: 0.11.0.10
Pets are friendly Creatures. They are NPCs for players to take care of onboard the submarine.
Pets produce unique items when well taken care of, which are useful for various purposes.
Species [ ]
There are four unique Pets:
Mechanics [ ]
Pets are hatched from Strange Egg s, which are purchasable in Store, found rarely in wrecks (5%), or laid by their respective Pet. The
Saline can be put inside the Egg, which causes it to hatch immediately.
Pets generally cannot interact with anything but only wander aimlessly through the hulls while occasionally making idle noises and require attentive care from the crew every now and then. They do not require air to breathe nor get crushed by high pressure when deep underwater. However, they are fragile, unarmored, and non-aggressive as they are easily killed and will flee when severely injured.
To feed a pet drop the applicable food on the ground near them and they will automatically consume it.
There are two hidden stats that the crew needs to pay attention to: Happiness, which decreases overtime, and Hunger, which increases gradually. Playing with Pets will increase their Happiness while feeding them will also increase their Happiness, but mainly reduce their Hunger. There are three types of Pet Food that can be fed to Pets: type 1, type 2, and type 3. Each species of Pets can only consume a specific type of Pet Food.
Item | Food type | ||
---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | |
— | |||
— | — | ||
— | |||
Barotrauma Wiki
This wiki is currently outdated in places. For recent updates, check out the new official Barotrauma wiki, hosted by developers at https://barotraumagame.com/wiki!
Psilotoad
only 1 of the items marked with an asterisk * may drop at a time
Last updated for unknown version
Current game version: 0.11.0.10
The Psilotoad is a Pet.
Taking care of the onboard Pets is the next level of things to keep the crew busy when it is not too busy.
Contents
Description [ ]
The Psilotoad has a face and the skin tone similar to that of a toad. However, its body is more of a slug and on its back there is some kind of a fungus looking shell. It also has a transparent tail from behind.
Its Halloween outfit is the wizard costume, which is mainly the wizard hat.
In-game [ ]
It also has two kinds of hidden behaviors that the crew needs to pay attention to: Hunger and Happiness.
Hunger [ ]
Every Pet needs to eat to relinquish their Hunger, which increases by 0.03% every second. At 30% Hunger, Pets become hungry and the Hunger icon will appear above their head to notify the crew that they need feeding. The player can feed them by dropping an appropriate Food item on the ground and the tamed Creature will approach and consume it immediately. It stops requiring Food when Hunger is below 30%.
There are three Pet Food types that Pets can consume: type 1, type 2, and type 3. The Psilotoad can only eat Pet Food type 2, which satiates 50% Hunger and increases 5% Happiness.
Items that are classified as Pet Food type 2 include:
Happiness [ ]
The Happiness is the state of Pets that ensures the occurrence of high quality item production.
The Psilotoad’s Happiness decreases by 0.016% every second and can be increased by being fed or played with. There is a 6 second cooldown before the player can play with it again.
When Happiness is high enough and Hunger is below 30%, the Happy icon will appear above its head. But if Happiness is low enough regardless of Hunger rate, the
Sad icon will appear instead.
Production [ ]
All produced items are dropped on the ground from the respective Pets, which can be harvested simply by picking them up.
Чем кормить арахиса barotrauma
Для выращивания понадобятся семена, которые можно купить на любой станции,найти на заброшенной подлодке или получить переработав фрукты.
Чтобы начать выращивать, поставьте небольшой ящик для рассады внутри подлодки. Затем, используйте семя на ящике, чтобы посадить его.
Сеянец потребляет воду, пока растет. Лейка используется для того, чтобы восполнить потребность в воде.
Как только деревце созреет, оно начнет скидывать фрукты около ящика.
Если в ящике кончится вода, растение умрет. Мертвые растения можно выкорчевать при помощи рук.
При контакте с морской водой растение умирает.
Используйте удобрение, чтобы в 2 раза увеличить скорость роста.
Семена можно хранить в мешках для семян.
С небольшим шансом можно получить мутированный фрукт.