Что нужно читать когда человек умирает

Молитва о новопреставленном

Умерший человек, с момента смерти которого прошло не более 40 дней, считается новопреставленным. Считается, что первые 2 дня душа умершего находится на земле и только на третий день переносится на небеса, где будет находиться до 40 дня. Православные молитвы об усопшем человеке помогают его душе пройти все воздушные мытарства, и способствуют прощению Господом свершенных земных прегрешений.

Молитва о новопреставленном до 40 дней

В период до 40 дней молитвы об усопшем человеке следует читать, следуя определенным правилам. Все дело в том, что со дня наступления смерти Господь призывает к себе своего раба и с этого момента начинается сложный и тернистый путь для определения места для души усопшего.

Текст молитвы, читать над телом усопшего до 3 дней

Третий день после смерти человека называется третинами. На данные сутки душа упокоившегося отправляется на небо. Поэтому очень важно все три дня возносить молитвы над телом и после похорон, чтобы душа не маялась, а получила временное успокоение.

Сразу после смерти совершается специальный обряд омовения и облачения покойного. После него близкие люди могут прочитать молитву-обращение к Ангелу Хранителю над телом покойного.

Звучит она следующим образом:

Что нужно читать когда человек умирает. Смотреть фото Что нужно читать когда человек умирает. Смотреть картинку Что нужно читать когда человек умирает. Картинка про Что нужно читать когда человек умирает. Фото Что нужно читать когда человек умирает

Молитва за упокой после похорон

Молитва за упокой сразу после похорон очень важна, так именно в этот момент душе очень важна поддержка живущих близких людей. Ни в коем случае нельзя относится небрежно к умершим людям, так как в этом случае Господь оценит такое отношение и не окажет снисходительности к душе умершего на Страшном Суде.

Считается, что после похорон лучше всего прочесть специальную молитву в храме. Это самая сильная молитва. С ее помощью можно вымолить прощение многих грехов покойного человека, которые он свершил при жизни.

Текст молитвы после похорон звучит так:

Молитва на 9 день после смерти

С третьего на девятый день на небесах душе усопшего показывают райские кущи. После этого ей придется блуждать по аду, переживая разные мытарства. Чтобы поддержать душу усопшего перед ожидаемыми испытаниями, в тот день рекомендуется обязательно устраивать поминки.

Молитва, которая читается на 9 день после смерти, звучит так:

Молитва к Пресвятой Богородице за новопреставленного

Очень сильной молитвой за новопреставленного является обращение к Пресвятой Богородице. При жизни Пречистая Дева Мария испытала много горя, связанного с потерей близких людей. Поэтому ее молитвы всегда успокаивают, но самое главное, то такие обращения обязательно учитываются Господом при вершении Суда.

Молитва об упокоении души новопреставленного

До 40 дней молитва к Пресвятой Богородице за новопреставленного звучит следующим образом:

Молитва о новопреставленном усопшем после 40 дней

После 40 дней молиться об упокоении усопшего, обращаясь к Пресвятой Богородице, нужно в специальные дни, а также тогда, когда в этом возникает внутренняя необходимость. Для этого не обязательно посещать. Можно возносить молитву Пречистой Деве Марии в домашних условиях перед ее образом.

Звучит молитва так:

Что нужно читать когда человек умирает. Смотреть фото Что нужно читать когда человек умирает. Смотреть картинку Что нужно читать когда человек умирает. Картинка про Что нужно читать когда человек умирает. Фото Что нужно читать когда человек умирает

Какие молитвы принято читать об усопших и зачем это нужно

Согласно канонам православной веры, умершие люди, если за них возносятся молитвы за упокоение души, получают облегчение, а иногда и освобождение от загробных Божьих наказаний за свершенные при земной жизни прегрешения. Об это говорит Святитель Иоанн в своей «Жизни после смерти».

Звучит это приблизительно так:

Поминовение новопреставленного должно обязательно проводиться на 3,9 и 40 день. При этом:

После 40 дня особенно сильны поминовения на Литургии, которые совершаются священниками для упоминания усопших верующими подаются специальные записки. Следует понимать, что определенного установленного числа молитв, гарантирующих попадания душ в рай не существует. Живущие не могут ничего знать о Божьем Суде. Поэтому при каждом возможном случае следует подавать записку в храме перед проведением Литургии.

Источник

Как молиться о человеке в первые дни после смерти

Когда тело усоп­шего омыто и одето, сразу же начи­нают читать канон, назы­ва­е­мый «После­до­ва­ние по исходе души от тела». Это после­до­ва­ние поло­жено читать свя­щен­нику, для чего он при­зы­ва­ется в дом умер­шего.

Если тако­вой воз­мож­но­сти нет, то после­до­ва­ние могут про­чи­тать бли­жай­шие род­ствен­ники и зна­ко­мые. Выше при­ве­дена ссылка на канон в версии для чтения миря­ни­ном. Если чело­век умер вне дома и тела его в квар­тире нет, то в час сооб­ще­ния о смерти все равно нужно про­чи­тать этот канон и далее читать Псал­тирь.

Не без при­чины и не без цели Цер­ковь с древ­ней­ших времен поло­жила читать над гробом умер­шего книгу псал­мов, а не другую книгу Свя­щен­ного Писа­ния. Именно Псал­тирь вос­про­из­во­дит все мно­го­об­ра­зие дви­же­ния нашей души, так живо сочув­ствует и нашей радо­сти, и нашей скорби, так много про­ли­вает уте­ше­ния и обод­ре­ния в наше сердце. Чтение Псал­тири – молитва Гос­поду об усоп­шем – уте­шает скор­бя­щих и помо­гает душе ново­пре­став­лен­ного в ее загроб­ных стран­ствиях.

Псал­тирь раз­де­лена на 20 боль­ших частей – кафизм (от гре­че­ского слова «кафизо» – «сижу», что озна­чает воз­мож­ность сидеть при чтении Псал­тири). Каждая кафизма делится на группы псал­мов, отде­ля­е­мых словом «Слава». Псал­тирь – состав­ная часть Библии, однако, обре­сти Псал­тирь можно и в отдель­ном изда­нии, и в неко­то­рых молит­во­сло­вах.

Если Псал­тирь читает миря­нин, то чтение начи­на­ется с про­ше­ния «Молит­вами святых отец наших…», затем пред­на­чи­на­тель­ные молитвы: «Царю Небес­ный», «Три­свя­тое», «Пре­свя­тая Троице», «Отче наш» и далее по порядку. Каждая кафизма начи­на­ется молит­во­сло­вием: «При­и­дите, покло­нимся Цареви нашему Богу», «При­и­дите, покло­нимся и при­па­дем Христу, Цареви нашему Богу», «При­и­дите, покло­нимся и при­па­дем Самому Христу, Цареви и Богу нашему».

Затем чита­ются псалмы до слова «Слава», что озна­чает «Слава Отцу и Сыну и Свя­тому Духу». На каждой «Славе» чита­ется молитва «Помяни, Гос­поди Боже наш…», нахо­дя­ща­яся в конце «После­до­ва­ния по исходе души от тела» с упо­ми­на­нием имени усоп­шего. Затем про­дол­жа­ется чтение псал­мов до сле­ду­ю­щей «Славы». По окон­ча­нии кафизмы читают «Три­свя­тое», «Пре­свя­тая Троице», «Отче наш», тро­пари и молитву, поло­жен­ную после каждой кафизмы. Воз­бра­ня­ется при чтении Псал­тири добав­лять молитвы неиз­вест­ного про­ис­хож­де­ния и вообще любые молитвы, не нахо­дя­щи­еся в Бого­слу­жеб­ных книгах.

Во время Пас­халь­ной недели (8 дней от Пасхи до втор­ника Фоми­ной недели – Радо­ницы) в церкви чтение Псал­тири заме­ня­ется чте­нием Пас­халь­ного канона. Дома над усоп­шим чтение Псал­тири также можно заме­нить чте­нием Пас­халь­ного канона. Но если такой воз­мож­но­сти нет, то можно читать и Псал­тирь, т.к. Псал­тирь упо­треб­ля­ется с первых времен хри­сти­ан­ства не только в одних скорб­ных слу­чаях, но и в радост­ных, а Апо­столь­ские поста­нов­ле­ния ука­зы­вают читать Псал­тирь в 3‑й день по кон­чине ради Того, Кто в 3‑й день вос­крес из мерт­вых. Отсюда сле­дует заклю­чить, что нет надоб­но­сти отла­гать чтение Псал­тири над усоп­шим и в святые дни Пасхи. Для выра­же­ния же боль­шей тор­же­ствен­но­сти празд­ника, можно делать неко­то­рые при­бав­ле­ния пас­халь­ных песней, по про­чте­нии каждой кафизмы и даже «Славы». Если к гробу умер­шего при­гла­шен свя­щен­ник, то он совер­шает заупо­кой­ное бого­слу­же­ние – литию или пани­хиду. В первый же день нужно поза­бо­титься о цер­ков­ном поми­но­ве­нии усоп­шего. Жела­тельно сразу же, в день смерти, зака­зать соро­ко­уст в тех храмах, где бого­слу­же­ние совер­ша­ется еже­дневно.

Если рядом несколько храмов, то хорошо в них подать записки с именем усоп­шего на Боже­ствен­ную литур­гию или на пани­хиду. Делать это можно и даже нужно еще до отпе­ва­ния и погре­бе­ния. Усоп­шие, со дня кон­чины кото­рых не прошло 40 дней, назы­ва­ются ново­пре­став­лен­ными.

Пока гроб с покой­ным нахо­дится дома, про­щаться с усоп­шим при­хо­дят род­ствен­ники, друзья, зна­ко­мые. И, в боль­шин­стве слу­чаев, подойдя к гробу, не нахо­дят нужных слов для про­ща­ния. Самое умест­ное в этом случае, осенив себя крест­ным зна­ме­нием, про­чи­тать сле­ду­ю­щие крат­кие молитвы:

«Со свя­тыми упокой, Христе, душу усоп­шего раба Твоего ново­пре­став­лен­ного(имя), идеже несть болезнь, ни печаль, ни воз­ды­ха­ние, но жизнь без­ко­неч­ная», или: «Упокой, Гос­поди, душу усоп­шего раба Твоего ново­пре­став­лен­ного (имя), и прости ему вся согре­ше­ния его воль­ная и неволь­ная, и даруй ему Цар­ствие Небес­ное».

При смерти жен­щины в молит­вах соот­вет­ственно чита­ется «душу рабы Твоей ново­пре­став­лен­ной (имя)».

Необ­хо­димо попро­сить про­ще­ния у почив­шего и про­стить ему все обиды.

Источник

Символ Веры

Молитвы, творимые перед и после кончины человека

Кончина человека

Канон молебный ко Господу Иисусу Христу и Пречистой Богородице
Матери Господни при разлучении души от тела всякого правоверного

Приходит игумен, к мирскому же отец его духовный, и вопрошает, аще есть кое слово, или дело забвения ради, или студа, или коя злоба к коему брату неисповедана, или непрощена есть, вся должен есть изыскивати и вопрошати по единому умирающаго.

Посем начинает иерей:

Благословен Бог наш. (аще ли мирский: Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас).
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.
Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Господи, помилуй (12 раз)
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон)
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих; яко да оправдишися во словесех Твоих и победиши, внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся.
Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на олтарь Твой тельцы.

Канон молебный от лица человека
с душею разлучающегося и не могущаго глаголати,
глас 6-й

Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль, по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Каплям подобно дождевным, злии и малии дние мои, летним обхождением оскудевающе, помалу исчезают уже, Владычице, спаси мя.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Твоим благоутробием и многими щедротами Твоими, Владычице, преклоняема естественно, в час сей ужасный предстани ми, Помощнице Непоборимая.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Содержит ныне душу мою страх велик, трепет неисповедим и болезнен есть, внегда изыти ей от телесе, Пречистая, юже утеши.
Слава: Грешным и смиренным известное прибежище, о мне извести Твою милость, Чистая, и бесовския избави руки, якоже бо пси мнози обступиша мя.
И ныне: Се время помощи, се время Твоего заступления, се, Владычице, время, о немже день и нощь припадах тепле и моляхся Тебе.

Ирмос: Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.
Издалеча сего дне, Владычице, провидя, и того яко пришедша помышляяй присно, слезами теплыми моляхся не забыти мене.
Обыдоша мя мысленнии рыкающе скимны, и ищут восхитити и растерзати мя горце, ихже зубы, Чистая, и челюсти сокруши и спаси мя.
Угасшу убо отнюд органу словесному, и связавшуся языку, и затворившуся гласу, в сокрушении сердца молю Тя, Спасительнице моя, спаси мя.
Слава: Приклони ухо Твое ко мне, Христа Бога моего Мати, от высоты многия славы Твоея, Благая, и услыши стенание конечное, и руку ми подаждь.
И ныне: Не отврати от мене многия щедроты Твоя, не затвори утробу Твою человеколюбную, Чистая; но предстани ми ныне, и в час судный помяни мя.

Ирмос: Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста о Господе празднующи.
Умовение согрешением, ток слезный ныне положи, Благая, сердца моего сокрушение приемлющи: о Тебе утверждающу упование, Благая, егда како страшнаго мя избавиши огненнаго мучения, яко Сама благодати еси источник, Богородительнице.
Непостыдное и непогрешительное всем, иже в нуждах, прибежище, Владычице Пренепорочная, Ты ми буди Заступница в час испытания.
Простерши пречистеи Твои и всечестнеи руце, яко священнии голубине криле, под кровом и сению тех покрый мя, Владычице.
Слава: Воздушнаго князя насильника, мучителя, страшных путей стоятеля и напраснаго сих словоиспытателя, сподоби мя прейти невозбранно отходяща от земли.
И ныне: Се мя, Владычице, страх усрете, егоже и бояхся: се подвиг велик объят мя, в немже буди ми Помощница, Надежде спасения моего.

Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, Истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.
Не забуди мя, Благая, ниже отврати от мене, Твоего отрока, лице Твое, но услыши мя, яко скорблю, и вонми души моей, и сию избави.
Иже по плоти сродницы мои, и иже по духу братие, и друзи, и обычнии знаемии, плачите, воздохните, сетуйте, се бо от вас ныне разлучаюся.
Ныне избавляяй никако и помогаяй воистинну никтоже; Ты помози ми, Владычице, да не яко человек безпомощен, в руках враг моих затворен буду.
Слава: Вшедше, святии мои Ангели, предстаните судищу Христову, колене свои мысленнии преклоньше, плачевне возопийте Ему: помилуй, Творче всех, дело рук Твоих, Блаже, и не отрини его.
И ныне: Поклоньшеся Владычице и Пречистей Матери Бога моего помолитеся, яко да преклонит колена с вами, и преклонит Его на милость: Мати бо сущи и Питательница услышана будет.

Ирмос: Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.
Устне мои молчат, и язык не глаголет, но сердце вещает: огнь бо сокрушения сие снедая внутрь возгарается, и гласы неизглаголанными Тебе, Дево, призывает.
Призри на мя свыше, Мати Божия, и милостивно вонми ныне на мое посещение снити, яко да видев Тя, от телесе изыду радуяся.
Растерзаеми соузы, раздираеми закони естественнаго сгущения, и составления всего телеснаго, нужду нестерпимую и тесноту сотворяют ми.
Слава: Святых Ангел священным и честным рукам преложи мя, Владычице, яко да тех крилы покрывся, не вижу безчестнаго и смраднаго и мрачнаго бесов образа.
И ныне: Чертоже Божий Всечестне, небесному разумному чертогу сподоби мя, мою угасшую и несияющую свещу вжегши, святым елеем милости Твоея.

Душе моя, душе моя, востани, что спиши, конец приближается, и нужда ти молвити: воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, Иже везде сый, и вся исполняяй.
Икос: Христово врачевство видя отверсто, и от сего Адаму источающе здравие, пострадав уязвися диавол, яко беды приемля рыдаше, и своим другом возопи: что сотворю Сыну Мариину? Убивает мя Вифлеемлянин, Иже везде сый и вся исполняяй.

Ирмос: Росодательну убо пещь содела Ангел, преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.
Нощь смертная мя постиже неготова, мрачна же и безлунна, препущающи неприготовлена к долгому оному пути страшному: да спутешествует ми Твоя милость, Владычице.
Се вси дние мои исчезоша воистинну в суете, якоже пишется, и лета моя со тщанием, сети же смертныя воистинну и горькия предвариша мою душу, яже мя обдержат.
Множество грехов моих да не возможет победити Твоего многаго благоутробия, Владычице; но да обыдет мя Твоя милость и вся да покрыет беззакония моя.
Слава: Отводящии мя отсюду находят, содержаще мя всюду: душа же моя отлагает и страшится, многа исполнена мятежа, юже утеши, Чистая, явлением Твоим.
И ныне: Спечалующаго ниединаго в скорби моей, ниже утешающаго обретох, Владычице, ибо друзи мои и знаемии вкупе оставиша мя ныне; но, Надежде моя, никакоже да не оставиши мя.

Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси, и праведнаго жертву водою попалил еси, вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.
Яко Бога Человеколюбца Мати Человеколюбивая, тихим и милостивым вонми оком, егда от тела душа моя отлучается, да Тя во вся веки славлю, Святая Богородице.
Убегнути ми варвар безплотных полки и воздушныя бездны возникнути, и к Небеси взыти мя сподоби, да Тя во веки славлю, Святая Богородице.
Рождшая Господа Вседержителя, горьких мытарств начальника миродержца отжени далече от мене, внегда скончатися хощу, да Тя во веки славлю, Святая Богородице.
Слава: Великой последней гласящей трубе, в страшное и грозное воскрешение суда, воскресающим всем, помяни мя тогда, Святая Богородице.
И ныне: Высокая Владыки Христа палато, Твою благодать свыше пославши, предвари мя ныне в день озлобления, да Тя славлю во веки вся, Святая Богородице.

Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини ангельстии взирати. Тобою же, Всечистая, явися человеком Слово Воплощенно. Егоже величающе, с небесными вои Тя ублажаем.
О, како узрю Невидимаго; како ужасное оно претерплю видение? Како дерзну отверсти очи? Како моего Владыку смею видети, Егоже не престаях от юности огорчевая присно?
Святая Отроковице, Богородительнице, на мое смирение милосердно призри, умиленное мое и последнее моление сие приимши, и мучащаго вечнующаго огня потщися избавити мя.
Храмы святыя осквернившая, скверный и телесный храм оставивши, Тебе, Божий Всечестный Храме, молит, Отроковице Дево Мати, душа моя тьмы кромешния убежати и лютаго геенскаго жжения.
Слава: Зря конец близу жития моего, и помышляя безместных мыслей, деяний же, Всечистая, душу мою делательницу, люте уязвляюся стрелами совести, но преклоньшися милостивно, буди ми Предстательница.
И ныне: Сын дастся нам за милость, Сын Божий, и Ангельский Царь, Превечный от чистых кровей Твоих Человек прошед. Егоже умилостиви, Отроковице, страстней моей душе, исторгаемей люте от окаяннаго моего телесе.
Таже: Достойно есть яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Поминовение на Божественной Литургии (Церковная записка )

На литургии можно подать записки:

Молитва, от иереа глаголемая на исход души

Владыко Господи Вседержителю, Отче Господа нашего Иисуса Христа, Иже всем человеком хотяй спастися и в разум истины приити, не хотяй смерти грешному, но обращения и живота; молимся и мили ся Ти деем, душу раба Твоего (имя) от всякия узы разреши и от всякия клятвы свободи, остави прегрешения ему, яже от юности, ведомая и неведомая, в деле и слове, и чисто исповеданная, или забвением, или студом утаеная. Ты бо Един еси разрешаяй связанныя и исправляяй сокрушенныя, надежда неначаемым, могий оставляти грехи всякому человеку, на Тя упование имущему. Ей, человеколюбивый Господи, повели, да отпустится от уз плотских и греховных, и приими в мир душу раба Твоего сего (имя), и покой ю в вечных обителех со святыми Твоими, благодатию Единороднаго Сына Твоего, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, с Нимже благословен еси, с Пресвятым и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Моление о том, чтобы Бог даровал нам усердие к молитве за усопших и принял бы её

Молитва по исходе души из тела

Неусыпаемая псалтирь

Неусыпаемая Псалтирь читается не только о здравии, но и о упокоении. Издревле заказывание поминания на Неусыпаеом Псалтири считается великой милостынью за усопшую душу..

Также хорошо заказывать Неусыпаемую Псалтирь и за себя, будет живо чувствоваться поддержка. И ещё один важнейший момент, но далеко не самый маловажный,
Существует вечное поминовение на Неусыпаемой Псалтири. Кажется дорого, но результат в больше чем в миллионы раз превышает потраченные деньги. Если же такой возможности все равно нет, то можно заказываться на меньший срок. И хорошо также читать самому.

Молитва Ангелу хранителю

Молитва ко Пресвятой Богородице

Пресвятая Владычице Богородице! К Тебе прибегаем, Заступнице наша: Ты бо скорая еси помощница, наша ходатаица у Бога неусыпающая! Наипаче же молим Тя в час сей: помози новопреставленному(-ной) рабу Твоему (рабе Твоей) (имя) прейти страшный и неведомый оный путь; молим Тя, Владычице мира, силою Твоею отжени от движимой страхом души его (ея) страшныя силы темных духов, да смятутся и посрамятся пред Тобою; свободи ю от истязания воздушных мытарей, разори советы их и низложи их, яко зломыслящих врагов. Буди ей, о Всемилостивая Госпоже Богородице, заступницею и защитницею от воздушного князя тьмы, мучителя и страшных путей стоятеля; молим Тя, Пресвятая Богородице, ризою Твоею честною Защити ю, да тако безбоязненно и невозбранно прейдет от земли на небо. Молим Тя, Заступнице наша, заступи за раба Твоего (рабу Твою) Матерним Твоим у Господа дерзновением; молим Тя, Помоще наша, помози ему (ей), имущему (-щей) судитися еще прежде онаго Страшнаго судилища, помози убо оправдатися пред Богом, яко Творцем неба и земли, и умоли Единороднаго Сына Твоего, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, да упокоит усопшаго(-ую) в недрах Авраама с праведными и всеми святыми. Аминь.

Молитва вторая за всех в вере скончавшихся православных христиан

Молитва за всех в вере скончавшихся православных христиан

Владыко Многомилостиве и Всемилостиве Господи Иисусе Христе Боже наш! Милосерд ты к нам грешным и милосердию Твоему несть конца: не хощеши бо нашей вечной погибели, зане рекл еси: «Не хощу смерти грешника, но еже обратитися и живу быти ему». Слава милосердию Твоему! Слава смотрению Твоему! Слава долготерпению Твоему, Господи! От всего сердца нашего, от всея души нашея благодарим Тя, Боже наш, яко сподобил еси усопшаго(ую) раба Твоего (рабу Твою) (имя) на одре болезни исповедатися Тебе во гресех своих. Ты же, Господи, Един ведый вся, веси, коль тяжки греси его (ея), но обаче молим Тя, приими раба Твоего (рабу Твою), отшедшаго(ую) к Тебе аще и грешником(-цею), но не нераскаянным(-ою), и воздаждь ему (ей) по раскаянному сердцу его (ея). И якоже Ты приемлеши и единое слово, и единый вздох, и единую каплю слезную от исповедающегося Тебе с чистым и сокрушенным сердцем, темже убо молим Тя, Сердцеведче Святый, приими ныне от нас нашу молитву за усопшаго(-ую), вонми молений наших гласу, и услыши ны; со умиленною душею и сокрушенным сердцем молим Тя, Господи, воззри всемилостивым оком Своим на покаявшагося (-шуюся) Тебе усопшаго(-ую) раба Твоего (рабу Твою) (имя) и попали невещественным огнем Духа Твоего Святаго вся терния грехов его (ея), неисповеданных пред лицем Твоим. Аще же усопший(-шая) раб Твой (раба Твоя) при покаянии забвению что предаде по немощи естества, или тяжкой болезни, или страха ради часа смертнаго не возможе в сокрушении и умилении сердца покаятися пред Тобою, Господи, ниже возможе принести Тебе плодов достойных покаяния, со умилением просим, молим Тя, Спасителю наш, восполни его (ея) покаяние молитвами Святыя Твоея Церкви и всех святых Твоих, от века благоугодивших Тебе, наипаче же восполни сию духовную скудость Твоею благостию, Твоими дражайшими искупительными и спасительными заслугами; и якоже мытаря оправдал еси, и разбойника, на кресте молившагося Ти, помиловал еси, сице молим Тя: помилуй преставльшагося(-уюся) к Тебе с верою и упованием и прости ему (ей) всякое согрешение вольное и невольное, словом, делом, ведением и неведением содеянное, и такода неосужденно явится пред лицем Твоим в день великаго и Страшнаго Суда Твоего. Молим Тя, дражайший Искупителю наш, сподоби усопшаго(ую) раба Твоего (рабу Твою) (имя) внити в Царствие Твое, яко сподобившагося(-уюся), по Твоей благости, причаститися святых Твоих страшных и животворящих Тайн во оставление грехов и в жизнь вечную. Ты бо, Господи, пречистыми устами рекл еси: «Ядый Мою Плоть и пияй Мою Кровь имать живот вечный». Ты, Господи, Сам сподобил еси усопшаго(-ую) раба Твоего (рабу Твою) причаститися пречистаго Твоего Тела и пречистыя Твоея Крове, яко залога вечнаго блаженства; сего ради паки молим Тя: да будут ему (ей) святыя и животворящия Тайны Твоя, яко угль, попаляющ вся согрешения его (ея), вся беззакония и неправды его (ея), да будут во очищение, во освящение, оправдание и оставление грехов, и в залог живота и блаженства вечнаго. Аминь

Молитва вторая за всех в вере скончавшихся православных христиан

Молитва за умирающего

Господи, Иисусе Христе Сыне Божий, заступи, спаси, помилуй и сохрани Боже, Твоею благодатию душу раба Твоего (имя), и грехи юности и неведения его не помяни, и даруй ему кончину христианску,
Непостыдну и мирну, и да не узрит душа его мрачного взора лукавых демонов, да приимут его Ангели Твои светлии и пресветлии, и на Страшном Суде Твоем милостив ему буди, ибо Твое есть единого Господа, еже миловати и спасати нас.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *