Что означает gear oil
gear oil
1 gear oil
трансмиссионное масло
Нефтяное смазочное масло для механических трансмиссий.
[ ГОСТ 26098-84]
Тематики
2 gear oil
sunned oil — смазочное масло, обесцвеченное солнечным светом
3 gear oil
4 gear oil
5 gear oil
6 gear oil
7 gear oil
8 gear oil
9 gear oil
10 gear oil
11 gear oil
12 gear oil
13 gear-case oil
14 gear-case oil
15 gear-case oil
16 gear-case oil
17 трансмиссионное масло
См. также в других словарях:
Gear oil — is a motor oil made specifically for transmissions, transfer cases, and differentials in automobiles, trucks, and other machinery. It is of a higher viscosity to better protect the gears and usually is associated with a strong sulfur smell. The… … Wikipedia
gear oil — A heavy oil which is rated at 80 to 100 weight viscosity used in enclosed units containing gears. This oil infrequently or rarely needs changing. Also see EP gear oil … Dictionary of automotive terms
Gear oil — Трансмиссионное масло … Краткий толковый словарь по полиграфии
EP gear oil — An extreme pressure gear oil preventing metal to metal contact, used mainly in gearboxes and final drive units. Also called EP lubricant … Dictionary of automotive terms
oil — A substance that lubricates and cools the moving parts of the engine and reduces the formation of rust and corrosion. It contains additives which fights the corrosion of bearings, keeps small particles in suspension, reduces engine wear, and… … Dictionary of automotive terms
gear — Wheel like part with teeth cut into the rim. When one gear meshes with another gear, it causes the second gear to drive the other and in this way transmits power. When the gears are different sizes (different number of teeth on each gear) the… … Dictionary of automotive terms
Oil pump (internal combustion engine) — This article is about a part in an internal combustion engine. For other uses, see Oil pump. Oil circulation system … Wikipedia
Oil burner — This article is about the heating device. For a meaning related to engines, see Oil burner (engine). An oil burner for domestic central heating An oil burner is a heating device which burns fuel oil. The oil is atomized in to a fine spray usually … Wikipedia
Gear pump — [ Gerotor pump] A Gear pump uses the meshing of gears to pump fluid by displacement. They are one of the most common types of pumps for hydraulic fluid power applications. Gear pumps however are also widely used in chemical installations to pump… … Wikipedia
oil pump — The device located in the crankcase used to force oil, under pressure, to various parts of the engine, it is driven by a gear on the camshaft. There are two types: gear pump and rotor type pump. Also see gear type oil pump … Dictionary of automotive terms
Oil tanker — Supertanker redirects here. For the aerial firefighting aircraft, see Evergreen 747 Supertanker. The commercial oil tanker AbQaiq, in ballast Class overview Name … Wikipedia
Выбор масла для 6-ти ступенчатой МКПП RS6F94R
Постепенно пробег подкрадывается к ТО-7 или 105000км. Много где встречал в описании к оригинальному маслу Nissan для МКПП рекомендуемый интервал замены в 60000км. Тем более на предыдущей замене при пробеге 53000км масло имело не весьма прозрачный вид. Поэтому решил, что снова поменяю масло спустя 52000км.
Но вот с выбором масла немного задумался.
Немного «покурив» тему, собрал воедино несколько моментов (основываясь на том, что масла Nissan — это масла Total):
1. Во всех руководствах по эксплуатации к механической 6-ступенчатой коробке передач RS6F94R (которая стоит на Nissan Qashqai c двигателем MR20DD) рекомендуется трансмиссионное масло Nissan MT Gear Oil типа TL/JR или другое со спецификацией API GL-4, вязкостью SAE 75W-80. Артикулы для заказа масла Nissan MT Gear Oil типа TL/JR — KE91699935 или KE91699935R (что означает буква R доподлинно так и неизвестно — теорий очень много).
2. Очень много информации о том, что официальные дилеры, а также другие СТО для МКПП RS6F94R часто используют другое масло — Nissan MT-XZ Gear Oil API GL-4 SAE 75W-80 без TL/JR, которое имеет и другой артикул — KE91699932 или KE91699932R.
В чем отличие масел KE91699935 и KE91699932 также найти не представляется возможным! Прямо дворцовая тайна за семью печатями! ((((
3. Совершенно недавно Elf (торговый бренд компании Total) вместо всем известных масел NFP и NFJ выпустил новое масло ELF Tranself NFX SAE 75W (описание здесь или здесь), которое по заявлению производителя, «официально одобрена и рекомендована для механических коробок переключения Renault-Nissan-Mitsubishi, например для Sx, Jxx, TLx, NDx, NDk1, Pxx, DBx.» Самое интересное, что цена на это масло на 25% меньше, чем на масло в пункте 2, и на 40% меньше, чем в пункте 1! Маркетологи очень красиво пишут про новое масло, но такая разбежка в цене вызывает слегка недоумение )))
Также найденная информация о спецификации нового масла, которое вышло взамен NFP и NFJ, в сравнении с ними, вызывает вопросы:
4. Классика жанра — трансмиссионное масло TOTAL TRANSMISSION GEAR 8 75W80. Правда, у него нет рекомендаций для использования в МКПП Renault/Nissan и оно минеральное, но народ льет и ездит!
Что еще хотелось бы добавить?!
В прошлый раз я для замены использовал масло Castrol Syntrans FE 75W-80, хоть оно к Nissan никакого отношения и не имеет, кроме GL-4 и 75W80.
Сейчас у Castrol также появилось новое масло Castrol Syntrans FE 75W и его спецификация очень близка к ELF Tranself NFX SAE 75W:
Тогда возникает вопрос — «зачем платить больше?» )))
В итоге не знаю на каком варианте остановиться ((( А вы бы что посоветовали или выбрали?
Буду рад любой информации, которая поможет сделать выбор.
Update.
Анализ таблиц рекомендаций масел для автомобилей Nissan показал, что масло Nissan MT-XZ Gear Oil API GL-4 SAE 75W-80 без TL/JR, которое имеет артикул KE91699932 или KE91699932R, используется в МКПП небольших машин типа Nissan Micra.
А для автомобилей Nissan Qashqai/Xtrail для МКПП следует использовать масло Nissan MT Gear Oil TL/JR GL-4 SAE 75W-80 с артикулом KE91699935 или KE91699935R. Странно только, что в руководствах часто пишут Nissan MT-XZ Gear Oil TL/JR, хотя в названии этого масла с артикулом KE91699935 букв XZ точно нет!
gear oil
1 gear oil
трансмиссионное масло
Нефтяное смазочное масло для механических трансмиссий.
[ ГОСТ 26098-84]
Тематики
2 gear oil
sunned oil — смазочное масло, обесцвеченное солнечным светом
3 gear oil
4 gear oil
5 gear oil
6 gear oil
7 gear oil
8 gear oil
9 gear oil
10 gear oil
11 gear oil
12 gear oil
13 gear-case oil
14 gear-case oil
15 gear-case oil
16 gear-case oil
17 трансмиссионное масло
См. также в других словарях:
Gear oil — is a motor oil made specifically for transmissions, transfer cases, and differentials in automobiles, trucks, and other machinery. It is of a higher viscosity to better protect the gears and usually is associated with a strong sulfur smell. The… … Wikipedia
gear oil — A heavy oil which is rated at 80 to 100 weight viscosity used in enclosed units containing gears. This oil infrequently or rarely needs changing. Also see EP gear oil … Dictionary of automotive terms
Gear oil — Трансмиссионное масло … Краткий толковый словарь по полиграфии
EP gear oil — An extreme pressure gear oil preventing metal to metal contact, used mainly in gearboxes and final drive units. Also called EP lubricant … Dictionary of automotive terms
oil — A substance that lubricates and cools the moving parts of the engine and reduces the formation of rust and corrosion. It contains additives which fights the corrosion of bearings, keeps small particles in suspension, reduces engine wear, and… … Dictionary of automotive terms
gear — Wheel like part with teeth cut into the rim. When one gear meshes with another gear, it causes the second gear to drive the other and in this way transmits power. When the gears are different sizes (different number of teeth on each gear) the… … Dictionary of automotive terms
Oil pump (internal combustion engine) — This article is about a part in an internal combustion engine. For other uses, see Oil pump. Oil circulation system … Wikipedia
Oil burner — This article is about the heating device. For a meaning related to engines, see Oil burner (engine). An oil burner for domestic central heating An oil burner is a heating device which burns fuel oil. The oil is atomized in to a fine spray usually … Wikipedia
Gear pump — [ Gerotor pump] A Gear pump uses the meshing of gears to pump fluid by displacement. They are one of the most common types of pumps for hydraulic fluid power applications. Gear pumps however are also widely used in chemical installations to pump… … Wikipedia
oil pump — The device located in the crankcase used to force oil, under pressure, to various parts of the engine, it is driven by a gear on the camshaft. There are two types: gear pump and rotor type pump. Also see gear type oil pump … Dictionary of automotive terms
Oil tanker — Supertanker redirects here. For the aerial firefighting aircraft, see Evergreen 747 Supertanker. The commercial oil tanker AbQaiq, in ballast Class overview Name … Wikipedia
Масло в LSD дифференциал и что же такое синтетика и полусинтеика?
Всем доброго времени суток!
Когда зашел какое масло залить в задний дифференциал с LSD то решили посмотреть цены и что вообще есть.
Я на свою прошлую Legacy я заливал в задний мост с LSD — Motul Gear 300 LS. Трансмиссионное масло Motul серии Gear 300 я залил потому что это 100% синтетика.
Для начала немного хочу просветить Вас по синтетическим маслам, как нас обманывают многие производители масел:
К моторным маслам Motul я отношусь негативно, кроме 300V все остальное просто обычное масло качества ниже среднего (при надписи 100% синтетика они не являются таковыми читайте ниже и поймете почему), которое угорает очень сильно на почти новых движках и на старых (это не пустые слова, а факты собранные за полтора года использования масла Motul на нашем СТО на разных автомобилях от Mersedes до ВАЗ) Оно работает максимум до 5000 км и потом начинает сильно угорать и к 10 000 остается на минимуме или вообще нет на конце щупа и это на Мерседесах только снятых с гарантии у которых пробега 50-60 тыс и небыло проблем с ужером масла никогда.
Эстеры пресловутые которые пиарят Motul идут во всех 100% синтетических маслах а не только они одни такие красавцы! Вообще эстеры в ПАО добавляются почти всегда из за того, что:
а) у ПАО масел низкая смазывающая способность(а эстеры благодаря полярности прилипают)
б) потому что ПАО «сушит» резинотехнические изделия-а эстеры-наоборот, так сказать чтобы уравновесить конечные свойства продукта.
Не стоит путать 100% синтетическое масло так называемое ПАО (Полиальфаолефиновые масла получены из газа) и гидрокрекинговое полученое из нефти которое в Европе тоже идет как 100% синтетика но это не так (тут постарались такие производители как Castrol, Motul и др. протолкнув свои стандарты в Европейские институты сертификации масел, так как они не производят основу для масел а покупают и добавляют свои присадки которые потом и пиарят, но всё дело в основе а не пакете присадок с красивым названием)
В США и Японии гидрокрекинговые масла назвываются как и должны полусинтетика или пишется HC.
Гидрокрекинг — технология очистки, преобразование и приближение параметров минеральной основы к синтетическим с помощью сложного химического обрабатывания. Основой для него служит, так же, как и для минерального масла, нефть, но, вследствие проводимых преобразований, на молекулярном уровне между гидрокрекингом и «минералкой» не остается уже практически ничего общего. Но это не синтетика, так как в нем остается парафин от чего срок службы у масла меньше и оно угорает больше, парафина практически нет в Полиальфаолефиновом масле.
В мире первой разработала синтетическое (Полиальфаолефиновое) масло компания Mobil 1 еще в 1974 году, и она безусловный лидер на этом рынке и обладатель патента. Ей принадлежит не менее 50% доли рынка производства основы для масел.
Выбирали из следующего:
1. Mobil Mobilube Syn LS 75W-90 (дороже американского аналога)
2. Mobil 1 Synthetic Gear Lubricants LS SAE 75W-90 (выбор пал на него, цена и имидж компании сиграла не малую)
3. Motul Gear 300 LS SAE 75W-90 (хорошее масло но оно немного дороже потому что они всю основу для производства покупают)
4. Totachi Extra Hypoid Gear LSD SAE 75W-90 (не внушает доверия производитель, я Японии фирма вообще не фигурирует ни как, это похоже просто дистрибьютор просто покупает у разных компаний разливает и продает как и фирма Mitasu)
5. Liqui Moly Vollsynthetisches Hypoid-Getriebeoil (GL-5) LS 75W-140 (не совсем та вязкость)
6. Ravenol SLS 75W-140 (не совсем та вязкость)
7. Valvoline DuraBlend Gear Oil GL-5 LS SAE 75W-90 (отзывы о Valvoline кто пользовался хорошие, но я не сталкивался лично и решил не эксперементировать)
Shell и Castrol я не считаю заслуживающими внимания вообще ИМХО
Gear oil
Most lubricants for manual gearboxes and differentials are hypoid gear oils. These contain extreme pressure (EP) additives and antiwear additives to cope with the sliding action of hypoid bevel gears.
API ratings
Gear oils are classified by the American Petroleum Institute using GL ratings. For example, most modern gearboxes require a GL4 oil, and separate differentials (where fitted) require a GL5 oil. It is important that purchasers check the oil against the vehicle manufacturer’s specification to ensure it does not contain any aggressive chemicals that may attack gear components, such as the phosphor bronze used in many Japanese boxes.
Fully synthetic gear oils are also used in many vehicles, and have a greater resistance to shear breakdown than mineral oils. They can improve the shifting performance of «difficult» gearboxes, where the excessive slipperiness of some mineral oils can impede synchromesh action.
API classification subdivides all transmission oils into 6 classes:
External Links
Look at other dictionaries:
gear oil — A heavy oil which is rated at 80 to 100 weight viscosity used in enclosed units containing gears. This oil infrequently or rarely needs changing. Also see EP gear oil … Dictionary of automotive terms
Gear oil — Трансмиссионное масло … Краткий толковый словарь по полиграфии
EP gear oil — An extreme pressure gear oil preventing metal to metal contact, used mainly in gearboxes and final drive units. Also called EP lubricant … Dictionary of automotive terms
oil — A substance that lubricates and cools the moving parts of the engine and reduces the formation of rust and corrosion. It contains additives which fights the corrosion of bearings, keeps small particles in suspension, reduces engine wear, and… … Dictionary of automotive terms
gear — Wheel like part with teeth cut into the rim. When one gear meshes with another gear, it causes the second gear to drive the other and in this way transmits power. When the gears are different sizes (different number of teeth on each gear) the… … Dictionary of automotive terms
Oil pump (internal combustion engine) — This article is about a part in an internal combustion engine. For other uses, see Oil pump. Oil circulation system … Wikipedia
Oil burner — This article is about the heating device. For a meaning related to engines, see Oil burner (engine). An oil burner for domestic central heating An oil burner is a heating device which burns fuel oil. The oil is atomized in to a fine spray usually … Wikipedia
Gear pump — [ Gerotor pump] A Gear pump uses the meshing of gears to pump fluid by displacement. They are one of the most common types of pumps for hydraulic fluid power applications. Gear pumps however are also widely used in chemical installations to pump… … Wikipedia
oil pump — The device located in the crankcase used to force oil, under pressure, to various parts of the engine, it is driven by a gear on the camshaft. There are two types: gear pump and rotor type pump. Also see gear type oil pump … Dictionary of automotive terms
Oil tanker — Supertanker redirects here. For the aerial firefighting aircraft, see Evergreen 747 Supertanker. The commercial oil tanker AbQaiq, in ballast Class overview Name … Wikipedia